Щрихи от градска Индия: джендър и каста

Щрихи от градска Индия: джендър и каста

Специалност „Индология” към ЦИЕК на СУ „Св. Климент Охридски“, Клуб „Приятели на Индия” и Фондация „Девъм” Ви канят на презентация ...

Химн към Агни

Химн към Агни

Съставянето и окончателното кодифициране на самаведа се осъществява през така наречената „епоха на Куру“ (приблизително 1200-700 г. пр. Хр.) и представлява пряко следствие от нарастващата значимост на ритуала в социално-политическия и духовен живот на ведическото общество. Самаведа се състои от същите стихове и строфи, които оформят съдържанието на първата веда¹, но допълнени от съответен напев (саман), мелодия, която има определено ритуално предназначение и послание. ...

Аниматорът Прамод Пати и неговият експериментален свят

Аниматорът Прамод Пати и неговият експериментален свят

Клуб „Приятели на Индия”, специалност Индология в СУ и Посолството на Р Индия в Българи Ви канят на беседа №4 от поредицата „Именити творци на индийското кино ” на тема   АНИМАТОРЪТ ПРАМОД ПАТИ И

Химн към Нощта

Химн към Нощта

Ратри не се свързва с непрогледния мрак, а със светлия, озарен от звезди небосвод. Богинята на нощта закриля хората от заплахите, които крие тъмнината, и им осигурява покой в края на деня. Ратри е сестра на зората и под името Накта е възпята в някои химни като двоинствено божество заедно с Ушас. в Ригведа й е посветен само един химн. Химн към Нощта Ригведа Х. 127     1. Нощта огледа се, пристъпваща напред, на вси ...

Дхрупад – гласове от архивите и съвременни практики

Дхрупад – гласове от архивите и съвременни практики

Клуб „Приятели на Индия”, специалност Индология в СУ и Посолството на Р Индия в България Ви канят на беседа №4 от поредицата „Майстори на индийското музикално изкуство”  на тема     Дхрупад – гласове от архивите и съвременни практики от доц. д-р Иванка Влаева с музикални илюстрации